Knip käft, å kör!!

Ni vet hur man ibland kan fälla en sån där kommentar som får den andre personen att helt tappa fattningen.
Precis återkommen till de kommungråa väggarna på jobbet efter ett halvt bisarrt bröstpass kan jag fortfarande inte sluta skratta!

Först och främst - för att klargöra saker och ting. Jocks i Sundsvall är, och förblir, det sämsta lilla "på-sin-höjd-lämpad-för-rehab"-stället!! Samtidigt som jag försöker få bukt med min fotbollsspelande vän som antingen, av iver över att få köra ett efterlängtat lunchpass eller nervositeten att inte veta vad som komma skall, nästintill talar i tungor, så får jag även tampas med allsköns jävla tryckarlåtar och downbeats.

Stämningen blir mysigare och karln pladdrar på än värre. Nästan övertänd av alla koffein/kreatin/taurin-produkter jag nyss stoppat i mig och ivrig över att få prestera lite i övningarnas Rolls Royce känner jag min personliga osäkerhet skölja över mig. När rehab, små kroppsnära kläder och Roxette´s "It must have been love" blandas så blir det nära på en homo-erotisk upplevelse. Jag känner mig väldigt obekväm...

Under tiden som han ligger ner, till synes måttligt till medelansträngd utan tillstymmelse till att sluta pladdra
så frågar han;
- Asså, kan man studsa stången mot bröstkorgen?
- Ja det kan man, men det behöver inte vara rätt...
- Ja men, ja men, ja men.....
Då kommer dräparen - slagkraftig som en pålmaskin!

- Knip käft, å kör!!

Ja! Så tog man udden av diskusionen! Det var basta!
Vipps, så var det setet slut!

Tack för idag SJOMAK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0