Oproffsigt - vår nya profession

Är det bara jag - eller håller vårt servicesammhälle på att bli riktigt usla på att ge service?!

Hur ska jag som konsument kunna veta...

...att Erikshjälpen har öppet tis-fre 09:00-16:00 när det på hemsidan står 07:00-16:00?
...att jag inte ska få några fler paket från Go´boken, eller dylikt, när jag inte får någon bekräftelse på min uppsägning?
...att bilen jag lämnade in på verkstad för service verkligen har fått ny färsk olja och fina sprakande tändstift?

Eller varför ska det vara så att ett företag jag ringer som har som tjänst att jag kan lämna mitt nummer, om jag inte har möjlighet att vänta tills det är min tur, aldrig ringer upp? Blev det fel bara den gången kanske?

Man köper en platt-TV. Väl hemma upptäcker vi som sitter i soffan att en pixel gått sönder. Vid återlämnandet så försäkras man som konsument att samma fel absolut inte uppstår på den nya luman. "Det inträffar inte en gång till". Dock visar det sig efter idogt påtryckande om att få se nästa tv att det mycket riktigt inte inträffar på två utan snarare på fyra tv-apparater! Eller blev det fel kanske bara den, hmmm.... de fyra gångerna?

Jag köper en ny telefon, vi kan kalla den Sony Ericsson W200i. Efter två samtal och fyra sms så har knapparna på sex av tolv tangenter spruckit mitt itu. Jo just det, frugan köpte en exakt likadan (för vi har ju likadana träningsoveraller oxå) en vecka tidigare där knapparna ocså sprack. Men det kanske blev fel bara den gången, fast för oss båda?!

Så frågan är ju. Blev det fel bara den gången?

"Om du gör jobbet rätt första gången blir jobbet gjort. Om du gör jobbet fel fjorton gånger skapar du fler arbetstillfällen."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0