Senil bulimiker

Det stämmer! Min diagnos sedan långt tillbaka - äter och äter, men glömmer att spy.

På tiden när det begav sig, gav jag mig själv alltid en ärlig chans att förbättra odsen för en snyggare badfysik varje vår. Med hjälp av tidiga mornar och solskensförgyllda morgonpromenader långt innan till och med den mest morgonpigge byggarbetaren gnuggat sanden ur ögonen så lyckades jag kapa bort ett eller annat hekto.

På senare da´r har gnistan lyst med sin frånvaro och vårsolens strålar har helt enkelt fått klara sig utan min medverkan. Nu kräver solen och sommarformen min närvaro igen men morgontrötthetens grepp är alltför starkt.

Om jag inte lyckas med mina cykelturer till och från grottan, sena sommarkvällar, så överväger jag att ändra kosten. Det är dock inte så enkelt att veta vad som är vad i dietdjungeln...

image9


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0