Simlektioner och religionskunskap

För inte första gången läser jag i Sundsvalls Tidning om kvinnliga muslimer som vill lära sig simma.
Ingen konst - det finns fullt med simkunniga människor i detta land som borde kunna ställa upp som hjälp.

Men det är inte där skon klämmer.

På grund av någon eller några "paragrafer" i deras lärobok står det simkunskap ska ske enskilt från män.
För att citera;
"Vissa får inte bada tillsammans med män på grund av sin religion, medan vissa tycker att det bara är obehagligt."

Jag är ju bara lekman. Men what could possibly gå fel om man som kvinna badar med män? Jag menar religionsvis? Och vad är det som är så obehagligt med att vistas med män? Finns det några särskilda "typer" av män som befinner sig på badhus som upplevs som obehagliga? Är jag kanske obehaglig? Jag brukar ju åka med familjen och bada nu och då - jag kanske utsätter andra för starkt obehag?

Vilka skuldkänslor jag får...

Tillbaka till obehagskänslorna. Om det är så obehagligt med män så är det ju, all rim och reson till trots, en fantastisk insats att kunna trycka bort sina känslor totalt och skaffa en så där 12-13 ungar med en man.

Men som sagt, jag är ju bara lekman...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0