Synonym: "Drivhus"?

Idag när jag var och tränade så var det uppskattningsvis 25 grader varmt och en luftfuktighet på ca 90% där. Det fick mig att tänka på att gymmet kanske är som ett drivhus. Mer eller mindre metaforiskt talat, såklart. Jag är ju inte galen heller... Eller?

De flesta av gymmets kunder är nog inte där enbart för det höga nöjets skull utan även för att jaga hypertrofi (trots att de kanske inte ens förstår ordet, eller som vissa lyckas bevisa, inte ens dess betydelse med sitt enklaste ord).

"Litet hus i industriområdets slut, litet gym som sticker ut, byggarn häver hantel upp på arm, han är inte längre någon tarm".

Om det är likt ett växthus inne på gymmet., kan man då se det som ett drivhus där vi likt blommor och andra botaniska växter med hjälp av värmen och fuktigheten lyckas bygga våra kroppar?
Eller råkar vi ut för en lokal form av växhuseffekt och blir förorenade av våra egna avgaser till vår önskade fysiks förtret?

Vad surrar jag om egentligen?! Det blev ett jäkligt lyckat pass även fast man inte visste om man hade, eller skulle, duscha när man klev in där.

Om det finns fog för Neanderthal´s hypotes så kanske framtidens gym kommer se ut så här:

image16

Kommentarer
Postat av: Angelica

*suck* Knäppis

2008-04-29 @ 15:16:50
URL: http://anscheklick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0