Är alla oljeråttor sopor och idioter?

Ja hej!

Nog för att jag är oduglig på det mesta - men bara tills jag lärt mig det det gäller, dock!

Igår innan vi skulle åka en sväng på hojen i sällskap med svärfar (roligt initiativ sväris) så kände jag på kedjan och minsann var den inte lite slak. Så jag tänkte att spänna kedjan kan ju inte vara världens grej utan plockade fram skiftnycklar och började dra och pusta.

Men icke skulle det lossna för mig så det var bara att sätta tillbaka sprinten för att förhindra att göra en "Makkan * ".

Så idag under lunchen så tog jag mig tid att åka till Northbike för att fråga hur det skulle göras. Efter fem minuter av folk som sprang förbi mig så tänkte jag att nu är det slut på det artiga väntandet så jag högg närmaste oljeråtta (lånat uttryck) som kom i min väg. Givetvis så var det också den tröttaste av dem alla.

Jag "- Får jag ta lite av din dyrbara tid i anspråk?"
Han "- Ja vadå´rå...? (med slöa ögon)
Jag "- Jag måste fråga hur jag ska göra när jag ska sträcka på kedjan på min ER-6:a. Jag har precis köpt den och har aldrig sträckt en kedja förut?
Han "- Jaha...?

A men säger man så?! Ska man inte sprätta upp ur stolen och säga ".Men vad kul att du köpt just en sån!", och sedan börja bygga på en gemensam plattform osv osv. Eller gäller det BARA när man ska sälja saker?!
Han kan ju i alla fall säga "Visst ska jag hjälpa dig med det. Det är rätt enkelt när du väl lärt dig!"

Jag "- Ja du kanske kan komma så ska jag visa dig på den som står två meter bort vad jag menar...?
Han "- Var är det då?"

Men då håller jag på att ge honom en smocka och säga "Ja, jag kanske har kommit fel. Men är det inte här ni lagar motorcyklar?".

Jag förklarade vad jag hade gjort då jag inte kyckades men får till svar att det "bara var att ta i mer".
Jag "- Så det är ingen fara att man pajar nåt om man tar i för mycket, eller gängar lös den för mycket eller så?"
Han "- Nä men går det sönder kan ju vi laga det!"

Ja, kan ni det?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0