Hellboy II - The Golden Army

Ni två som brukar läsa min blogg vet att jag mer än gärna ser vanlig skär Hollywood-action framför låg-IQ-producerad Quentin-skit. Gårdagskvällen var inget undantag.

En kompis hade hyrt Hellboy II - The Golden Army.... hmmm... så efter min övertid och allt så satte vi oss i soffan för att se filmen.


Nu ska jag inte skriva för mycket, eftersom det var en viss person som slocknade efter knappa 25 minuter, men vad finns det att inte gilla hos självaste Djävulens son?! En humoristisk kille som gillar cigarrer lika mycket som att ställa till oreda och sattyg. Han är lika purken som ett barn som har en hel back full med godis - på en onsdag.
Han super och slåss men är inte sen att visa sina känslor.

Och till handlingen. Lite vacklande i början. Det känns som att man känner igen sig på nå´t vis... jag vet vet inte vad riktigt. Men det talas om alver, vättar, troll och dylika varelser och om en krona som är smidd i tre delar i syfte att kunna
styra jordens kraftfullaste armé.
Men en stund in i filmen så har alla härliga karraktärer framträtt och faktiskt en och annan stilfull fight ägt rum och då är det som hände de första fem, tio minuterna som bortblåst.

Filmen får fyra av fem tallkottar

Kommentarer
Postat av: Angelica

jag tycker inte om att du gör narr av mig offentligt.

2008-08-21 @ 18:10:02
URL: http://anscheklick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0