"Jag är den enda av min sort..." - rescension

Filmtajm!

Ikväll så har vi avverkat "Hancock" med Will Smith som lead singer.


Jag går ju emot alla som tycker det är "mainstream" att gilla Transformers, Die Hard, Anger Management med flera
och istället ger mig hän åt den underhållning som dessa filmer faktiskt ger utan att vara rädd för vad andra osäkra människor tycker. Jag säger inte att jag har bäst smak... men det har jag :-)

Det ÄR ingen underhållning i Pulp Fiction, Memento eller Lock Stock And Two Smoking Barrels! Ja ja, det kanske är ett lite halvlustigt upplägg - men de blir aldrig så underhållande som många mainstream.

Men nog om det och mer om Hancock...

Försupen hjälterelik vars liv skildras med en hel del pang-pang, explosioner, känslor och humor. Will Smith kan spela och han gör det bra. Att se hans halvlea miner kan göra min dag ibland. Han är lika störtskön i "I Robot"!

Hancock räddar valar i samma veva som han slår ihjäl den mot vatetnytan och krossar en båt. Han stoppar tåg och räddar en bilist som sitter fast på spåret utan att tänka för fem sekunder på hur man kunnat göra hela räddningsaktionen något smidigare.

Han får ta emot folkets spott och spä och ser ut att vara "rock bottom", när.....

Filmen får 5 av 5 korvbrö´n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0