Snöplig vändning på dagen

Jaaa, jag skulle som sagt försöka träna på morgonen igår men det gick inte. Så jag tänkte springa på SAK på lunchen men de ringde dagis kl 11:30 när jag precis tagit ett kundsamtal och sa att Nova varit hängig till mogonen...

Jahapp! Var det kanske dags för hennes vattkoppor...? Jag frågade om hon hade feber eller koppor eller så men killen på dagis bara verkade frågande. Ja vad ska man göra? det var bara att kasta sig på hojen, ge sig iväg i regnet och hämta barnen. Hon hade i och för sig varit vaken länge på kvällen innan och klivit upp tidigt på morgonen så det skulle inte vara något konstigt om hon var trött.

När jag kom fram så fanns kanske eventuellt en tillstymmelse till koppa (märk singular). Hemma kollades feber men det var precis 37 grader. Eftersom Syrran och Mattias fyllde år igår och vi skulle dit efter middagen så frågade jag dem om det var ok med eventuella basiller och så åkte vi dit.

Så sent som igår kväll så visade Nova bara ETT tecken på sjukdom men det skulle lika gärna kunna vara ett vanligt utslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0