Solens strålar skina

Ännu en fantastiskt vacker sensommardag!

Som jag spenderat på jobbet, men jag hann med en tur ut på lunchen och följde med de som skulle handla glass till det gemensamma fredagsfikat.

I övrigt en dag som inte givit mycket - fram till kl 16:00, förståssss!

Väl hemma så åkte jag till affär´n en gång per grej som skulle handlas så det blev väl runt tio svänger. Men när jag väl sansat köplustan så preparerades grillen, köttet och de givna majskolvarna. Frugan bjöd på riktig tjejdricka i form av en drink baserad på fetmjölk och Tequila Rose. Men jag är inte sen att erkänna att jag gillar det!

När allt det praktiska var överstökat så var det bara att slå sig till ro i solen och bevaka grillen och köttstyckena som skulle ätas. Tänk om det är sista gången vi grillar? Det kan mycket väl vara så... Faan, en hel vinter till nästa gång, jag som precis har börjat få ordentligt med fett på kroppen... bara det inte försvinner under vintern :-). Och nu när gården har blommat ut och är så grön. Men men, man ska inte ha för mycket av det goda för då uppskattar man det inte helt plötsligt.

Så det var bara att passa på att njuta


Middagen fick ätas på i pensionörskuvösen för att passa alla kroppstemperaturer. Men även
där nådde solens strålar fram


Och A hade fått tag i ett hemligt recept på en så jävla god sås. Och nog behövs det litervis av den. (Nej, det är ingen morotsgainer i shakern.) Efterås blev det vila och rast på stället en stund och under tiden så hann svärmor dyka upp en snabbis.


Nu har vi precis sett färdigt på "The Eye" med Jessica Alba - rescension kommer snart...

Det är dags att kolla av vädret inför trippen imorgon...

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Fii´kii

Fina grillen vettu. (Med finskt påbrå i rösten)

2008-08-17 @ 17:16:00
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0