Bytt är bytt och kommer aldrig åter! "Näee, men vi har stulit ditt..."

Vab idag. Inte gjort något speciellt hemma. Hämtade Nova på dagis sedan åkte vi till "motorcykelaffärn" för att hämta originaljuddämpare/avgassystem och handla motorcykelrelaterade förnödenheter, typ...

Jag fick med mig hälften av det jag hade tänkt från shopen och började jaga systemet. Jag fick tag i "Acke" som började söka. Han ville minnas att han sett min kartong så sent som igår eftermiddag. Han var borta en bra stund och kom sedan och såg aningen skamsen ut.

"-Näee, men vi har stulit ditt system!"

En av demohojarna ska säljas så ena säljaren hade beordrat att mitt system skulle monteras på demohojen eftersom den inte heller hade original och den hojens originalsystem var borta. Nå väl, jag skulle få ett nytt system, det som hörde till demohojen så de skulle ringa mig när det var klart. Jag hängde inte riktigt med i logiken och mattematiken där, men men.....

Det känns som att allt tjat om att jag skulle få montera det mysigare systemet liksom slog mig i ansiktet - "bytt är bytt och kommer aldrig tillbaka".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0