Dagen i ord och bilder

Det har varit en rätt bra dag idag. Detta trots att Nova kom till oss strax före kl 05:00 för att hon drömde mardrömmar. Hon gick och la sig i "gästsängen" men kom snart tillbaka för hon fortsatte drömma mardrömmar.
Jag följde med henne och la mig med henne i sängen.

Hon var orolig och pratade om drömmarna men jag berätta hur jag brukar göra om jag drömmer mardrömmar och sedan gick det bra. Men då hade jag varit vaken i ca en till en och en halv timme. Sedan kom Neo strax efter kl 8:00 och vi låg och tittade på tv en stund innan vi åt frukost.

Efter en stund så kom barnens kompisar, tillika våra grannars barn, och ringde på så barnen försvann ut. Så efter lite plockande så gick jag ut och fortsatte med mitt evighetsprojekt - stubben. Men skam den som ger sig. 1/4 av den försvann idag så det verkar som att trägen kanske vinner och att vi kanske, kanske kan ha en skapligt planerad tomt till hösten.

Efter lunchen så åkte jag och barnen ner till Lögdö-sjön och badade. Men det såg inte ljust ut. Vi hade varit omringade av regnmoln hela dagen. Det här är ett av de mildare molnstimmen.

Och de usprungliga planerna var att åka ca en mil söderut mot Lilla Bandsjön, men där såg vädret så dåligt ut så det fick bli ett närmare resmål. På parkeringen så satt en ekorre precis framför bilen och käkade och verkade inte alls störd av att vi hade parkerad bilen där. Så barnen fick sig ett litet minisafari. (Jo, den bruna pricken i mitten är en ekorre.)

Det var jätteskönt i vattnet! Barnen fick leka själv en liten stund men sedan kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att bada jag med. Trots att vi inte hade planer på att stanna särskilt länge så är det ju inget bad utan lite fika.


Efter det så lämnade jag barnen hemma, förberedde grillen och rusade iväg med familjens skam till Birsta för att handla mat. När jag kom hem hade ugnen tillagad förädlad potatis och jag började grilla fransyska. Schmassschkens!

Och i slutet av dagen så har jag hunnit cykla till studion, tränat baksida lår och vader, och cyklat hem.

Nu ska jag tvinga i A en Voltaren och en alvedon och förhoppningsvis så hinner hon göra lite övningar som mjukar upp hennes rygg. Imorgon ska jag köra henne på tippen..... nä men! Till sjukgymnasten ska det vara...

Nachti nachti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0