En resa i Hönsröva

Imorse var det tänkt att jag skulle ha tränat innan vi skulle ut på strapatser. Men när Neo kom runt 5:45 så tänkte jag att det var lika bra att ta tillfället i akt att vila. Centrala nervsystemet fick ordentligt med stryk efter benpasset igår och det är ju inte så att jag känner att jag har hunnit ladda med kolisar heller.

Så när uppbringat all vilja i världen för att kliva upp så var klockan redan nästan halv tio. Vi åt frukost och sedan satte v oss i bilen. Idag är det H.E-dagen. Normalt brukar vi "fira" den i Gnarp men denna gång skulle vi åka till H-E´s sommarstuga.

Efter en nätt tripp på ca 11 mil så hamnade vi i Hönsröva (jepp, hemsia finns tro det eller ej). Det var en väldigt gemytligt ställe. Primitivt men pitoreskt. Vi spenderade ett par timmar där innan det var dags att åka hemåt. Men innan vi begav oss på Europaväg 4 så var det ett par akuta saker att ta hand om först.

Raka vägen till Preem-macken! Hungerna gjorde sig påmind som en spik i foten och det var bråda dagar. Men tror ni att Preem i Iggesund har allt vad en matmedveten hobbybuilder kan önska? Självklart inte! Inte ens en sketen Gainomax.
Så det fick bli, sad to say, en drickyoghurt och en snickers(!).

A tyckte, som vanligt då jag inte ätit på typ 5-6 timmar, att jag varit jätteduktig idag...

På kvällningen kom mor med familj och lämnade kvar min odåga till lillebror. Han ska spendera natten och nästkommande dag hos oss.

Nu är klockan alldeles för mycket - guten nacht!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0