Fyrde aniversaryt

Igår så firade vi fyra år som äkta makar. Makar, visst låter det gammalt?! Men icke dessto mindre firade vi.

Vi fick låna svärgubbens hoj och tog oss en tur till och från Norrfällsviken. Jag vet inte om vibrationerna jag gav A var av bra eller dålig karraktär, ni får göra era egna kalkyleriningar utifrån följande:
Efter drygt 4,2 mil tillryggalagda (ja, dra av en mil, för vi nollställde trippmätaren när vi tankade sedan så stannade vi på Statoil i Torsboda för purchase of nödvändigheter, läs mackor och godsaker) så ville hon stanna till lite...



Efter ytterligare ca 7 mil så kom vi fram till Norrfällsviken. Det var så där alldeles lagom väder för hoj-åkning. Ni vet sisådär 18-20 grader varmt, inte för blåsigt och halvklart. men när vi kom fram så var det relativt soligt och det började bli ganska soligt. Vi la ut filten och dukade fram kaffet och tilltugget och bara gassade i solen. Men tyvärr så hade vi lite ont om tid, för vi hade lätt kunnat spendera en eller två timmar i vattenbrynet eller på filten på stranden.


Det är ju bra fin miljö däromkring dessutom


När vi kört hem i full fräs så lämnade vi tillbaka svärfars hoj (tack så himla myyyyycket för lånet!!) så tog vi bilen och började det stora firande *skratt* genom att äta en plusmeny på McD innan vi åkte upp till Södra Bergets hotell och började vår vistelse genom att besöka spa:t. Senare på kvällen när vi ägnat åt diverse tvagningsritualer så barikaderade vi oss på hotellrummet med varsin Ramlösa och en godispåse.

Jag släckte lampan kl 23:30 och när jag vaknade strax före kl 6:00 pga av morgonsolen som sken in trots presseningliknande gardiner så kände jag att en natt i hotellets hängmattor hade gjort sitt för att ryggen skulle kännas som att jag brytit den på tolv ställen.

Så efter en stunds ojande så lyckades jag somna om men vaknade igen runt 7:30. Jag låg vaken till A slog upp sina blå och sedan bar det av mot hotellfrukost.

En väldigt trivsamt sätt att fira på tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0