Hur långt är sommarhalvåret?

Är det ett halvår, eller är det bara en period i allmenackan? För inte fasen känner jag av att det är sommar på nåt vis.
Visst, vi fick två rejält fina dagar då barnen kunde bada. Men de där sköna kvällarna då? Då man bara känner för att vara ute hela natten, var är de?

Igår efter att A fick ryggskott så körde jag diverse marktjänst och vid just det ögonblick jag nu syftar på så hängde jag tvätt inne på altanen då Neo stöp med cykeln ute på gatan. Å jag som aldrig har tröja på mig gick ut för att se hur det gick med honom. Men direkt när jag öppnat skjutdörrarna så gick det en ilning genom kroppen.

Det var svinigt kallt ute! När jag kollade av termometern så stod den på 9,8 grader celsius... klockan 19:30 mitt i högsommaren?!?!?! Skoteroverall nästa!


Det som en av mina bästaste barndomskompisar skulle protestera högljutt mot är mina teser om att sommaren är slut - innan den ens börjat haha!

Och som inte måttet var rågat så verkligen regnar de cats and dogs i skrivande stund!


Kommentarer
Postat av: Fifick

Men inget är väl så skönt som regn. =)

2008-07-14 @ 00:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0