Todayski

Imorse så kom Nova till mig klockan 8:22. Mamman i huset hade sedan länge klivit upp och åkt till jobbet och efter en stund så kom även Neo. Vi åt frukost, packade för eventuellt bad och en träningsväska och laddade för att åka ut till Nordanby för att hämta Fifick och hjälpa M&R att flytta möbler.

Det blev ingen träning för att det brann i knutarna ute i Nolby. Jag och Mattias flyttade möbler på kommando och sedan så åt vi lunch innan vi kunde konstatera att det inte riktigt var badväder.

Det fick bli en tripp till Norra Berget istället, så efter ett kort stopp på Statoil för att handla lite fika så fick vi åter igen se lekparken på Norra. Vi gick runt i den gamla byn och hälsade kalvarna.


Sedan gick vi förbi en imponerande hög av staplad ved. (Intressant va´?)


Men efter det så blev det action. Vi begav oss upp till linbanan först och nu hade de spänt vajern som däcken löper via.
Gissa om det gick fort när Nova fick skjuts?!


Barnen lekte på lite, vi förtärde fikat vid en av de förväxta bänkarna och sedan tittade vi på kaninerna.


Till slut så tog vi en tur ner till grisarna och fåren för att vända uppför berget igen och gå de 114 stegen upp och ner för utsiktstornet.


När vi kom hem så sartade jag grillen, hängde lite tvätt och sedan åt vi fransyska med pommes cheateu, grönsallad, creme fraiche/fetaoströra och grillade majskolvar. Så jävla gott!
Och imorse så... hmmm.... fick jag låna en film av en kompis - "Wall E", och jag tänkte at vi skulle se den med barnen nu ikväll. Men Neo, han "dissade" den direkt, och Nova sa efter 14:28 min in i filmen att hon tyckte den var dålig.

Ja, jag kan hålla med. Nog trodde jag den skulle tilltala barnen lite mer än så. Så i skrivande stund sitter vi och tittar på
Barbie och Pegasus förtrollning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0