Är barnkalas en JO-fråga, Oops - my bad, och Filmrescension

Jaha. Så nu ska man behöva bygga ut kåken för att klara kalas-kravet som samhället byggt upp? Visst, jag är väldigt mån om att mina barn ska bli omtycka å så. Men man kan inte tycka om alla. Så är det bara.
Alla eller ingen

Alla kan vi göra våra misstag. I mitt yrke finns det inte ett misstag som inte går att reparera - åtminstone om du frågar mig. Men sedan finns det ju de yrkesgrupper som liksom bara har en gång på sig...

Om jag vänder mig till en yrkesmänniska så ska jag kunna förvänta mig att allt ska bli rätt. Om tatueraren inte klarar det engelska språket, eller något annat språk så måste han förvissa sig om att det blir så som kunden vill ha det. Om en kund kommer och vill ha arabiska tecken så antar jag att tatueraren inte klarar språket. Då måste kunden förvissa sig om att det blir som hon eller han tänkt sig. Sedan får man väl göra en friskrivelse mot ev fel. Om båda parter skriver under så är allt under kontroll...

Men tatueraren verkar ju vara riktigt kass i övrigt eftersom den ursprungliga skissen var mycket bättre, även om den inte faller mig i smaken.
Oops - my bad

Snacka om att smaken är som baken. Igår kunde vi läsa en filmrescension om filmen Cloverfield i lokalblaskan.
Kanske en av 2008 års sämsta filmer. Delat första plats med Jumper. Dessa två filmer har blanda annat en av filmhistoriens kortaste speltider som gemensamma nämnare.
Cloverfield


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0