BlondinBella - tidsmissbrukare?

Ett tag var jag halv- till ganska-flitig-bloggare. Men man har ju ett liv och sån´t märks direkt på bloggen. För om livet tar upp extra mycket tid av livet så blir ju bloggen lidande. Tiden räcker inte till allt och det är ju inte direkt frugan eller barnen som får stryka på foten...

Och visst, BlondinBella tjänar pengar på sin blogg. Men min åsikt är att hon egentligen omöjligt kan skriva om något så intressant att hon får så många läsare. Snälla upplys mig om de substanser i hennes blogg som är så ooootroligt intressanta!

Hon skriver ju bara om nå´n make up och skit om hur hon klär sig. Visst, det kanske osar avundsjuka över hur många läsare hon har. Men missta inte mina åsikter för nåt annat än åsikter! Vilka tycker det är intressant att veta hur någon klär sig för dagen?! Skriver hon någonsin något intressant - egentligen? Jag säger inte att jag gör det, men så har jag ju bara två läsare också!

Jag är ingen smart människa, än mindre medlem i Mensa eller så. Och jag säger inte att BlondBella är dum på något sätt. Men ni som läst några inlägg i min blogg kanske fått lite känsla för vad jag tycker om normer och skönhetsideal. Det är skrämmande att denna tjej är så populär. Och då antar jag att populariteten inte ligger hos medelålders kvinnor...

Om det inte finns något intressantare att fylla dagarna med än skriva blogg så tycker jag synd om henne - även om hon tjänar en hyssad slant på det. Men om hon på fullaste allvar tycker att det meningsfullt och kul och intressant och och och... Så måste jag nästan kalla henne tidsmissbrukare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0