Jocks goes hardcore... och lite annat tränings-update

Idag blev det ett rygg-pass på min friskvårdstimme, på Jocks. Snacka om ens förmåga till improivisation och uppfinnar-ådra får arbeta. Det känns som att "gymet" håller på att byta till större lokaler och under tiden så har de lämnat ett par maskiner för dem som kör lite grenspecifik innebandyträning.

Men skam den som ger sig. "Vafan tränar du där för då?!" Snålhet, eller fattigdom snarare. Jag har ju inte råd att köpa kort överallt. Det får räcka med det på Studion. Och som tur i oturen så fick det av arbetsgivaren på Jocks.


Men idag så körde jag så valkarna lossnade - faktiskt. Jag började blöda men har återhämtat mig nu. Det blev en hel del latsdrag av olika dess slag. Breda, smala och enarms koncentrationsdrag. Efter det körde jag stångrodd på 80 kg, där jag lyckades, med trötta grepp, göra 3 set á 12 reps. Sedan när det var dags för hantelrodd hittade jag ett par trasiga dragremmar som låg och skräpade, och det man hittar det får man..... låna ett tag i alla fall :-)

Men begränsad av vad gymet har att erbjuda fick jag nöja mig med 3 set á 12-14 reps på 40kg-hantlarna.
I övrigt var det ett fint pass. Inte en kotte där, Neverstore i lurarna och bra tryck i rukken.

Just nu kör jag en split som är:

Pass 1 Framsida lår och vader
pass 2 Bröst
pass 3 Axlar
pass 4 Baksida lår och vader
pass 5 Rygg och mage
pass 6 lampsladdarna

Jag kör i cykler. Ibland tar en split nio dagar men ibland tar det uppåt 14 dagar. Allt beroende på tid med familj och övrigt, och återhämtning. Det är grymt skönt att veta att det inte alltid är t ex bröst på måndagar. Det håller skärpan uppe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0