Normer och fördomar

Igår så blev det definitivt. Igår hämtade jag ut Trocca-bottnarna. Och när jag kom in i butiken så är det en ung tjej som expiderar. När det efter en kort stunds väntan blir min tur så kliver jag fram och får se en till synes helt normal tjej med de vindaste ögon jag sett.

Det är nog bara J. Fandén (för er lokala läsare) som kan knäppa henne på näsan. Jag menar såklart inte att se ner på henne (syftningshumor), men det blir så sjukt på nåt vis. Att gå till en optiker och upptäcker att människan som jobbar där verkar vara i det absolut största behovet av korrigering.

Det är som att få råd om dieter för viktnedgång av en kraftigt överviktig person. Responsen blir nåt i stil med "Och du talar utrifrån egen erfarenhet?"... Eller köpa skidor av någon som saknar ben...

Utan att låta nedstämmande menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0