Smutskastning och namngiveri - de tre artiklarna

Är det kanske så att de blå, halvblåa och de de som går i delvis blåtoner inte är annat än Smurfar? Jag är knappast insatt i politik - det är därför jag så gärna ger mig i kast med politiskt dravel. Få se, de som representerar högerpolitiken verkar vara en form av anti-Robin Hood. Ta från de som redan har det knapert ställt och de som är i störst behov av samhällets stöd för att ge till sig själv.

I nutidens debatter om klimat och bensinpriser hit och dit. Så finns det ingen som kan lura mig att tro att ett högre bensinpris kommer få mig, eller särskilt många andra att använda bilen i samma utsträckning som nu. Förutom fjollorna i El Stockholmo så är hela Sverige i behov av fortskaffningsmedel. Oftast då bilar av olika slag. Om priset på bensin höjs så innebär det bara att vi konsumerar mindre av något annat. En minskad konsumtion leder till...

Nä, är det någon som borde ta ansvar för minskade utsläpp så är det världens regeringar som tillsammans måste sätta press på bilindustrin om att utveckla och tillverka fordon med helt nya drivmedel. Men det var liksom en enorm industri det där med drivmedel också. Det finns kanske ett par intressenter som helst ser att vi fortsätter köra bilar på bensin, diesel och etanol....
Idioterna

Världen är sig inte lik. Egentligen vet jag inte varför jag reagerar över detta. Det borde inte vara nån skillnad att sälja delarna svart som vitt, om du förstår. Det är väl det att varudeklarationen intestämmer. Att man blivit garanterad "friskt kött" men istället råkar ut för nån slags ICA-kött känns ju inte tryggt.
Look-a-lik

Många kan tycka att gå ner ett par viktklasser skulle vara lyckat. Allra helst inför sommaren. En som verkligen tagit guld i att gå ner i vikt är Sundsvallssonen Marcus Hirvonen som tog guld i bänk-VM igår.
Hirvis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0