Tarzanstigen, men varför?

Nu är snart ännu en dag tillryggalagd - och vilken dag. Förutom att jag klev upp i ottan, känns det som iallafall, så har det varit en strålande dag som bara accelererat i brahet. Efter en ganska tidig frukost var jag och barnen ut i det fina vädret.
Barnen grenslade varsin cykel och vi begav oss ut på gatan. Vi fastnade hos ett par grannar innan deras grabb var i full färd med sin cykel tillsammans med barnen.

Efter det så klippte jag gräset och tog fram lite roliga grejer åt barnen. Vi har avfrostat frysen idag - spännande va´?
Det såg ut som att det skulle kunna bli mulet med regntyngda moln men de blåste åt rätt håll och det har varit molnfritt sedan lunch.

Efter lunchen så klippte jag färdigt, fixade det sista med frysen och tog en liten fika.

Sedan tog vi med oss fotbollen och begav oss ner till BSK och tarzanstigen. Och som neo sa;
"Tarzanstigen, men varför?" Han är så rolig. Sug på frågan en stund medan jag förklarar närmare.
Det spelar nästan ingen roll vad man säger till honom så svarar han "men varför?"

Ta på dig skorna så ska vi åka på ICA. Då säger han, "-Men varför?" Nu ska vi borsta tänderna, "-Men varför?"
Är det hans filosofiska ådra somgenrerar denna fråga? Det blir liksom, "- Jag vet att vi ska borsta tänderna, men varför?"

Nåväl, när vi kom ner till BSk så började vi med Tarzanstigen. Jag hade tänkt att vi skulle gå en liten bit bara. Barnen är ju å små, de orkar nog inte gå så långt. Vi hade ju dessutom med oss cyklarna så de var ju uppvärmda. Men det gick så bra på stigen, de klättrade i repen uppför bergshällen och gick balansgång på ett par stockar över en ravin, försökte gå armgång osv osv. Till slut hade vi nästan gått hela, typ 17 stationer av 20 då jag tog det mogna beslutet att ge upp innan då skulle bli alltför trötta. Vi skulle ju trots allt spela boll innan vi cyklade hemåt igen.

Efter en liten stunds gråt och tandagnisslan över att inte ha fått gått hela stigen så gickvi ner på fotbollsplanen och lirade boll. Vi hade skitskoj och det blev en del brottning på den fina gräsmattan. När vi kom hem så var middagen i full färd.
Jag hann med lite dammsugning innan rakning medelst trimning av huvudbonaderna samt tvaggning stod på menyn.

Efter middagen så kopplade vi av med lite kaffe efter en snabb promenad till L-H & Sara och lite lapning i kvällssolen.
Neo, som brukar sova mitt på dagen, har varit vaken hela dagen. Gissa vem som somnade bara han tittade på soffan?!

Nu sitter vi här, A har precis gjort två skålar med popcorn och vi tittar på Bröllopsfixaren, tror jag den heter, med Mättjou Makkanahej och J-Lo. Ögonen svider och frågan är om jag inte kommer sluta som Neo ikväll...

Puss på er
Guten nacht 

Kommentarer
Postat av: Fifick

Jo det låter som att han har en liten filosof inom sig. Precis som jag. =)

2008-06-30 @ 10:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0