Starke Man, grillning och grästrimning

Idag har vi gjort lite av varje. Trött efter grillningen hos M & K igår så har det varit en rätt lugn dag.
Vi åkte allihop till stan och jag & Neo var till hamnen och tittade på Starke Man-tävling.

Det blåste snålt men det var näst intill fullsatt på läktarna och på motsatt sida. Neo stod pall två grenar, eller det var väl egentligen typ fyra grenar. De körde ju staffet-upplägg.
Första grenen var ok och lastbilsrodd. I oket så bar de 390 kg på ryggen och sprang en repa. När de kommit över mållinjen så var det dags för 11 ton lastbil a la rodd. Neo tyckte det var coolt att de drog en lastbil!

I andra grenen så var det Duck Walk och lyfta tunna. Duck Walk såg ju jäkligt lätt ut.... En stor metallklump cirka 50X30 cm med ett handtag för tvåhandsfattning. Jo, den lilla klumpen vägde 230 kg. Helt sjukt. Macke Andersson som för övrigt är en stark kis med närmare 300 i bänk fick slita som ett djur när han skulle lyfta den från marken och upp på en pallyft (han arbetade som funktionär).

De flesta av de tävlande sprang med den där klumpen mellan benen, därav namnet Duck Walk. När de kommit över mållinjen så skulle du lyfta två tunnor upp på ett podie. Måste jag nämna att Starke-Anders Johannson var tippad favorit. Han har ju vunnit Sveriges Starkaste Man två år i rad.



Efter det så slöt vi upp med A och Nova på stan, vi åt en korv och såg på några indianer som dansade och sjöng på storgatan. Lite galenskaper hann vi också med.

Sedan åkte vi till Birsta och roade oss på Willys en stund.

När vi kom hem vilade A och barnen var ute och lekte. Jag passade på att svirra runt gården innan jag skulle klippa gräset. Vi satte igång grillen och gjorde middag. Mina planer var att klippa gräset under tiden som fotbollen var på tv:n.
Men vad händer?! Jo det börjar regna som vanlig när man ska klippa gräsmattan.

Ja ja.... Nu är det snart natta. A spelar GH3 så jag gissar att jag ansluter strax haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0