Blade Runner, Cykel = sexobjekt, fotografering

Blade Runner
Det låter som en film som utspelas i en angränsande framtid med artificiell inteligens som ledord. Men detta är en sannskildring om en kille som saknar underben - dock med artificiella ben. Han springer, fort dessutom. Och nu ska han få mäta sig med icke handikappade. En fantastisk prestation kan jag tycka!
Blade Runner

Brottsrubricering: Ofredande av cykel
Först och främst, för att ingen ska tvivla. Det är sjukt det han gjort. Men när jag gick i skolan, kring 7:an, 8:an ungefär, så fick vi en något tafflig undervisning om blommor och bin. Ledare och pistonger ni vet. Där framgick hur ett samlag genomförs. Men aldrig, inte en gång, fick vi instruktioner om hur man gör det med en cykel.
Så hur man kan anse att det blir sexuellt ofredande när en karl..... begår en sexuell handling med en cykel övergår mitt förstånd. Ok, det är kanske en typ av ofredande när man gör det för att en kvinna brukar cykeln. Men kan man kalla en cykel för sexobjekt?
Cykelcharmören

Fotografering på allmän plats
Visst ska det finnas ett stort utrymme för vad vi får göra på allmäna platser. Men gränsen går strax före att fotografera andra människor, särskilt barn, utan att ha personlig relation med motivet. Vad finns det för mening, även för en "konstnär", att foto först och fråga sen? Vad faan ska han eller hon med bilder på mitt barn till?
Eftersom det finns en jävla massa idioter i denna värld står jag bakom ett förbud att fotografera, åtminstone barn, på allmän plats.
Fotografering


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll :)

2008-05-22 @ 21:23:55
URL: http://sannawiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0