Dagen i all hast

Dagen började väldigt hastigt och olustigt. Efter att dels inte ha sovit särskilt bra natten mot igår, och dels varit vaken en stund natten till idag så vaknade jag med ett ryck kl 07:45, mumlandes nåt i stil med "jävla helvete!"
Upp till Nova, väckte henne, vilket gick jättebra. Bot till dagis för att hon ksulle hinna få frukost och rusade hem för min egen frukost. Men trots allt detta så var jag på jobbet 08:40. Väl där så visade det sig att ett gammalt problem med ena bildskärmen kommit tillbaka som om det bara varit ledig ett par dagar.

Så efter att ha suttit med supporten i 55 minuter så var det dags för sammanträde med efterföljande lunch. Inget jobba före kl 13:00 alltså. Och eftermiddagen var näst intill obefintlig.

När jag kom hem så gjorde vi käk och Ronald kom på middag och kaffe. Det var riktigt trevligt. Vi satt en stund på altanen i värmen. När han åkt hem så var vi ut till barnen och hoppade studsmatta. Sedan tog vi in barnen för kvällning och förberedde mig för det traditionella kvällspasset.

Jag packade väskan under tiden som jag slets mellan önskan att få köra ett pass och viljan att vara hemma med A & barnen. Så med andan i halsen och ett dåligt samvete hoppade jag upp på cykeln och begav mig till studion.
Men lurarna proppade med musik och ett högt tempo lyckades jag höja pulsen rejält. Så när jag var framme nickade jag menande till mina tjeckiska kompisar och attackerade vikterna för ett bröstpass.

A ligger nu och sover. Hon har varit risig idag. Jag har försökt fått vabat imorgon men det är väl som hon säger, vi är inte gjord av pengar.

Nu har jag varit hemma i drygt en timme och anförtror min nedvarvning med lite bloggande. Och hade det inte varit för kombinationen "riktigt dyngig bloggsajt" och "dumdristig tjurighet" så hade jag legat i sängen redan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0