Dagens tre tidningsklipp

Stresshantering för våra juniormedborgare
Det är egentligen sjukt vilket samhälle vi lever i! Att inte ens barnen ska få leva i en stressfri miljö. Jag tror att genom slopade läxor (undervisning ska ske i skolan) och föräldrar som kan sätta stopp för allt för mycket idrottslig aktivitet i symbios med lite eftertanke och reflektion så kan vi rädda barnens framtid. Barn ska få vara barn. Det kommer en tid i livet då de har hur mycket möjlighet som helst att lära sig stressa på.
Men till dess alla kommer till den insikten så kanske det här är ett bra initiativ.
Stresshantering 1-on-1

Så blir du hetast på stranden
Så var det vår igen. Så var det kroppsfixering igen. Faan vad lätt det är att skriva tidning! Man kan nästan lägga in i kalenderna med återkommande varje år och skriva samma sak, samma dag, nästa år.
Hur som helst. Artiklar av samma karraktär som denna är alltid välkomna. Sexifierade artikler med bilder på lättklädda damer som..... Ja som.... ska förvrida huvudet på stackars tonårstjejer som är så fina som de är, men ska få en knuff i "rätt" riktning. Om det inte redan tvivlar på sig själv så får de en ny chans i vår.

Som en liten passus så fick frugan den senaste nyheten från H&M häromdagen. Jag vet inte riktigt, men om jag beställer kläder ur en katalog, då vill jag nog fan se karlar i tidningen som liknar mig hyffsat. Jag kan inte ha 28" i midjan! Nä, H&M de har tolvåriga tjejer, som ser ut som 23 år i ansiktet men en kropp som talar om annat. Hoppas jag. För om de är 23 år gammal så tycker jag synd om dem!

Ja. Till ämnet. Inte nog med att denna artikel ska förvrida tjejernas självbild, så är den även avsedd att grusa killarnas sätt att se på damerna. Nä! Fram med modeller som representerar det klientel som de säljer till. Till den dagen då damerna på ett hälsosamt sätt lyckas leva som benrangel så ber jag om riktiga kvinnor i annonserna! Är dessa artiklarna till för att hjälpa läsarna att hitta de rätta baddräkterna eller bikinis?!
Hetast på stranden

Män som mammor helst har..... umgänge med
Varför matar tidningarna oss med såna här uppgifter? Who gives a flying f**k?! Så den som inte vill krypa ner i säng med den där fotbollstönten eller han, snickar´n, hur ska de bete sig? Måste de ändra uppfattning då, eller? Vem är denna information av intresse för - egentligen?
Journalistik när den är som absolut sämst!
Topp ten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0