Fotbollsidioter, fästingar och strippande pensionärer

Idag skapas historia... för alla mina tre läsare!

Från och med idag ska jag försöka att dagligen kommentera tre stychen tidningsartiklars innehåll. Kommentera gärna mina kommentarer till dessa. Kom ihåg att ni kan klicka på länkarna för att läsa artikeln.

Dagens skörd lyder:

Fotbollsidioter
Ja jag vet, det är att dra alla över samma kam och generalisera. Men jag kan inte låta bli att anse att fotbollsspelare och före detta fotbollsspelare* över lag är kompletta idioter. Konstiga tankesätt kantas av konstiga beteenden. (Ni som känner mig vet såklart att det är långt ifrån alla jag anser dumma.) Men hur i hel....skotta, kan man vara så korkad att man försöker toppa ett ungdomslag?!

Snacka om att undanröja alla potential till vuxenmotion. Det går inte att tänka att det är det naturliga urvalet som avgör. Barnen måste få hitta vad de tycker är roligt. Fotboll kan vara gejen, i annat fall används den som språngbräda till nästa aktivitet. Men blir man tvingad till träning så försvinner nog gnistan och glädjen till motion och rörelse. Dessutom så finns det så gott om fotbollsintresserade killar och tjejer att det naturliga urvalet ändå kan få ha sin gilla gång. Talangerna kommer fram iallafall. Idioter!
* = Synonymt med hockey-, bandy- och innebandyspelare
Genierna

Fästingar
"Den fästingstid nu kommer, med högt och jävligt gräs. Nu nalkas grymma monster, som slår kroppen helt ur spel." Nu kan inte ens vi sävliga norrlänningar gå barfota i höggräset, sparkandes på ett lagomt avspänt sätt under tiden som vi nynnar på en härlig gammal Lasse W-dänga utan att behöva oroa oss för fästingar. Vi ska dessutom behöva oroa oss för våra barn också, så att de inte får TBE, ej att förväxla med TBC som jag nog hellre tar en dos av...
Grymma monster

Strippande pensionärer
Australiensiska pensionärer strippar nu i hopp om att få högre pension. Personligen skulle det få motsatt effekt om jag satt vid makten... De anser att de behandlas som kriminella. Jag kan tycka att de är aningen kriminella.
Kriminellt dåliga på att köra bil. Kriminellt dålig att planera sin dag - varför åka och handla kl 18:00 när man varit ledig hela dagen?! Men hur som helst så tycker jag att de Svenska pensionärerna är värd högre pension och bättre vård - så varför inte de Austrlienska...?
The Full Monty II - Senior Striptease

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0