I huvudet på Gustaf II Adolf, rich people och 32 miljoner

Så var det dags för dagens tre tidningsartiklar.

I huvudet på Gustaf II Adolf
Man kan tro att Gustaf II Adolf inte ska ha många bekymmer år 2008 men så sent som igår var det en överförfriskad man som satte griller i huvudet på honom. En yngling som säkerligen fördröjt sig efter en studentskiva fick för sig att en av världens främsta fältherrar kunde behöva lite sällskap.
Så han klättrade helt sonika upp på det gigantiska monumentet som står stolt och högrest på stadens torg.
Men deras givande samtal fick ett mer pinsamt slut då räddningstjänsten fick rycka ut för att hjälp honom ner.
G2

Rich people gone cheap
Vad händer när snålheten bedrar visheten? Jo det här antar jag. Få se nu. Jag bor i Haga, i villa, som det säkert inte var extrapris på. Jag ska lägga marksten och göra en vräkig stödmur. Det låter ju inte billigt ens om man gör jobbet själv. Ska jag leja Skanska eller ska jag kolla utländsk arbetskraft?
Rätta mig om jag har fel. För att bli rik så krävs det att jag är
1. välplanerad med ett ekonomiskt sinne
2. Som Joakim von Anka, dumsnål av bara satan
Får man anta att dessa villaägare är av kategori numero 2?
Halvfärdigt arbete

32 miljoner
Ja ska man ha roligt får det kosta lite pengar. Man får se det som ett sån´t där Siba-erbjudade "elda nu, betala klart om fem livstider". Det är ju lite ironiskt att de tuttat eld på ett badhus - vadå, trodde de inte att de kunde brinna?!
Skadestånd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0