Ledig dag, bra dag!

Idag har jag varit ledig, fri från arbetsplikt. Tanken var att jag skulle påbörja fortsättandet av renoveringen på övervåningen. Morgonen började med sovmorgon, sedan cyklade jag och barnen bort till dagis. När jag kom hem åt jag frukost men efter det fortsatte vilan. Jag bloggade lite, kollade lite tv och hade inte mage att klampa upp på övervåningen och börja riva lister, skrapa tapet och ägna mig åt allmänt bullrande. A låg trots allt fortfarande och sov.

Först vid lunch (kl 11:00) klev hon upp, yppade orden att hon funderade på att åka till Birsta och detvar ungefär då som min lilla hjärna ändrade bana som en omprogrammerad satelit. Jag åt upp lunchen och gjorde mig klar för att riva tapeter när hon rpade att hon skulle åka.

Detta var vändpunkten på dagen. Jag hade kommit till ett vägskäl - plikten eller nöjen. Men jag kastade snickarkostymen och hängde på. Vi kollade på kläder till A på div butiker. När vi var "klara" så frågade hon om jag ville gå och titta på något.

Vi styrde kosan mot Intersport men såg att T-12 har öppnat en butik i Birsta City. Där fastnade jag och gick därifrån en skjorta och ett linne rikare. Efter det så fikade vi varsin trekulors glas på Charm innan vi åkte hemåt.

Det blev en del renovering innan det var dags att baka kaka tills Mogge och Jessica hälsade på. Nu har de nästan nyss åkt så nu ska vi se på True Lies innan datorn får "batteri azis".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0