Livspussel

1 månad, ca 4 veckor, ca 30 dagar
1 dag, 24 timmar, 1 440 minuter, 86 400 sekunder

Vad ska få plats?

Vad får plats?

Vad tar plats?

Vad vill ha plats?

Vad borde egentligen inte få plats?

Det är som A brukar skriva - det är ett ganska tragiskt liv egentligen. Inrutat och dant. Inga större avvikelser. Och de dagar som avviker är nästan så pass viktiga att få till att man ibland börja gnabbas om dem.

Men vi är ju ett rutinberoende släkte som trivs bäst när vi vet vad som ska göras och vad som kan väntas av oss - oavsett vad alla andra påstår. Rutiner är vår trygghet, säg det ju.

Hur kommer det sig att vi då inte trivs när det är inrutat? Rymmer rutan fel saker? Eller tar de rätta sakerna för stor plats?

Jag är bara intresserad av att rymma mitt liv med barnen, A, vår familj/släkt och min egen fritid. Att jobba är ett förbannat onödigt måste! Men för att inte halka in på vissa förfäders spår så tvingar jag mig till jobbet varje dag.

Frågan är om jag lyckas rymma de saker jag vill ska rymma? Uppenbarligen så lyckas jag inte rymma A tillräckligt eftersom jag är på jobbet hela dagen och på kvällen när jag har möjlighet att rymma A, så passar jag på att rymma min egen fritid. En tröst är väl att inte varje dag är exakt likadan. Eftersom matlagning och allmänt pyssel upptar det fåtal timmar som följer efter jobbet så hinner jag knappt med barnen heller.

Så vad fasen gör man..?

image20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0