Personlig mognad - den nya given

Igår så stod framsida lår och vader på menyn. Jag tänkte maxa förutsättningarna, inte bara med den goda nattsömnen jag fått utan också med en stund i massagestolen på jobbet.

Men den där jävla stolen och jag drar inte jämt. A säger att det är för att jag är för stel men det dementerade jag imorse när jag visade henne hur smidig jag är med hopprepet - mina 95 kg Tjock & Blandat till trots. Hur som helst så fick jag faan ont i ryggen. Efter att ha läst skademönstret så kände jag på mig att en analkande låsning var på väg igen.

Sent, sent på kvällen beslutade jag mig för att stå över passet helt. Dels för att kurera mig men även för att spendera lite tid med A, även om det skulle visa sig att datorn och hårtrimmern skulle bli de som fick mest uppmärksamhet...

Så jag ställde in siktet på morgonträning idag istället. Och när jag vaknade så kändes det bättre efter lite kurering och friskgymnastik.

Det visade sig att det var ett moget beslut att stå över träningen så kanske är jag ännu ett år visare trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0