Pore rich people, Bocken och bröstförstoring

Pore rich people
Vad synd det är om alla som har det mesta men ändå ska ha mer. Nu är det bråk om en sjöbod som har fel färg på träet. Vaddå?! Och tydligen så har den lilla stugan tydligen astronomiska proportioner eftersom den skymmer den underbara utsikten för minst fem, sex husägare. Om den nu legat där tidigare så kan man säga att de har "fått mer för pengarna" under ett par år. Var glad för det! Dessutom, var ska en sjöbod ligga om inte vid vattnet?!
Era hus skulle vara piss värda om ingen ville bo ute i skäret. Jävla oäktingar! Egenhändigt importerade och självutnämnda Njurundabor. Ni har väl aldrig satt er fot i Njurunda förut men fick höra att det är så fint att bo där att ni med ert jävla materialistiska liv och leverne bara måste slå ner arslet där!
Pore rich people

Gotlandsbocken
Ännu ett bakslag  - dock en vinst för bakåtsträvarna. Vid femtio års ålder borde man få vara sin egen och inte bli bestämd över. Åtminstone i rimliga proportioner, kan man tycka. Att få byta namn till ett namn som egentligen inte skulle väcka anstöt borde väl vara det minsta att begära? Byta till Adolf Hitler må väl vara aningen magstarkt. men om man vill byta till "Bocken" så kan det väl i värsta fall vara skadligt för honom själv. Men som sagt, vid 50, ja då borde man ha noga övervägt för- och nackdelar. Ett förslag på dubbelnamn är; Pall-Bock...
Bocken

Bröstförstoring
Och, detta är ingen egentlig artikel. Men aftonbladet.se uppmanar läsare som "Är du mamma och har gjort bröst- eller maglyft? Mejla och berätta!" jag har skrivit om liknande tidigare och idag när jag var på Moyo för att handla ett par nya shorts så var där tre damer i min ålder. En av dem provade strandklänningar, typ. Jag var ju upptagen med mitt och brukar inte kolla direkt. Men jag kunde inte undgå att höra deras resonemang. Och när jag hörde vad de sa, i samband med at jag gjort affär och var på väg därifrån, så var jag tvungen att kolla.
Ingen av dem var size 0 direkt, och ingen var överviktig. Som en normal kvinna i trettio-trettiofemårs åldern.
Hon som provar kläder frågar Mackan som jobbar där om råd, han tycker att den sitter bra men hon säger att hon inte har kropp för den. Det är då jag kan konstatera att de flesta vill se undernärda ut... Du ser säkert bra ut som du är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0