Rubb & stubb

Jag vaknade imorse fast besluten att ge uppgiften en sista ärlig chans. Jag åt en stadig frukost, som vanligt, innan jag satte mig i soffan och tittade på ett avsnitt "Miami Ink" medan jag smälte på maten.

Jag drog på mig en lämplig stass och gick ut med spett, yxa och järnvilja. Efter 1½ timmas slit med mina tillhyggen visade det sig att hålet runt stubben bara blivit djupare, spettet är krökt nästintill ohanterligt, familjen är en spade kortare men stubben står nästan orubblig.

Det är här jag inser att det behövs en förbannat lång borr, en kätting som får ankarkättingen på Viking Lines "Cinderella" att se ut som en liten fotlänk och hästkrafter för att få bort den. Dagens arbete är trots allt inte från "scratch".

Jag önskar jag kunde få bort den på stubben, men den verkar ha rotat sig och blivit stamgäst hos oss!

Jag svär, så här stooort är trädet - jag kallar det "Old Sequoia":
image17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0