Vad som varit, det alla vill ha mer av

Tillbakablick på helgen som varit. Den har ju faktiskt varit fantastisk känns det som. Fredagen minns jag knappt. jag var ju hemma och var hängig. A fick med migtill Birsta för mathandling och på kvällen..... Ja vad fasen gjorde vi?
Jo vi hyrde film, vi såg "Reign over me" (sv. vänner för livet) med bl a Adam Sandler och Jada P Smith - den var skaplig.

I lördags så tog jag bställning på barnens presenter till deras mor, min första fru. Sedan så började jag äntligen med renoveringen på övervåniningen. Men jag mjukstartade och efter en stund blev det en god kopp java på altanen när Cola lämnade av Maja. Senare på eftermiddagen så grillade vi och såg på den där "musik"-tävlingen *ryser*. Vi kröp till kojs runt 00:17 med hopp o att få ett par goda timmars nattsömn.

Men det kändes som de gångarna snabbt grusades när familjens yngste vid 05:58 ansåg att ljust = vaken och vaken = leka. Men vi kom upp rätt tidigt, gjorde frukost. Jag tvättade bilarna medan Nova och Maja lekte. Sedan kvarstod rakning och tvagning innan vi skulle styra kosan mot Y & R. Vi hade det riktigt trevligt på verandan med lite välbehövligt kaffe och en smarrig tårta.

Efter det begav vi oss till Nordanby. Det hade vid den tidpunkten hunnit bli väldigt varm och soligt. Vi åt en riktigt härlig söndagsmiddag med stek, kokpärer, gräddig sås och gelé. Efter det bjöds det på rabarber och jordgubbar förädlad till nån slags paj. På sidan av det serverades glass och ännu en kopp rostade kaffebönor.

Barnen lekte och vi hade nog en riktigt bra kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0