Zone Capone, Svultna ungar och.... jaaa, gud vet vad

Zone Capone
Hela sveriges galenbyggare Kennet Nordqvist har precis släppt sin film " The Life of  The Iron Thug" och blir om igen omskriven  i lokalpressen i Gävle. Filmen kommer nog inte bli Oscarsbelönad, på gott och ont, men även fast jag inte sett den ännu törs jag säga att det är ett bra initiativ. En livsstilsfilm om de där byggarna (skr. not så anser jag mig själv som hobbybuilder bara haha) kanske kan visa att de inte är hjärnlösa människor. Dock... Tror jag inte den här filmen sprider den tesen. Men den kommer säkert bli jäklig underhållande!
Pressrelease?

Nerdragningar på skolmaten
Jag tycker det är jättebra initiativ som politikerna kommit med. Att dra ner på kött, mjölk osv för att bemöta besparingskraven. Jag tycker att vi bara ska mata barnen med sammanpressad mat som innehåller mycket E621, eller glutamat, tillsammans med tomma kalorier i form av snabbmakaroner. Då kanske ungarna blir lugnare eftersom deras kroppar blir så energifattiga. På så vis slipper vi ha dem rännandes ute på nätterna och slipper hyss. Dessutom så får mamma och pappa lugnt och skönt på kvällarna eftersom barnen inte orkar leka.

Barn som inte får tillräckligt med kalcium osv råkar då ut för benskörhet vilket i sin tur resulterar i billigare semestrar då risken för benbrott vid skidåkning t ex ökar.

Passa även på att dra ner resurserna för skolan i övrigt. Läromedel är överskattade. Låt lärdom gå i arv från lärare till elev. Sedan om ett och annat slag blir förskönat, eller om klorofyl byter namn till kloroform, det spelar mindre roll. Vi sparar ju pengar för fasen!
Svultna barn?

Runbike? Bikerun?
Eller vad den nu kan kallas. Vet inte vad det är för fel med en riktig cykel, eller springa på riktigt för den delen. Jag tror nog Aftonbladet hade den bästa formuleringen så kommentarer överflödiga;
"Alla nackdelar med löpning och cykling - kombinerade i ett."
Friskvård?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0