Nånting åt det här hållet

När jag blir gammal så jag bli sådär sur mot ungdomar som gör vanliga saker, typ spelar fotboll, hoppar hage osv.
För när jag var ung så har gamlingarna alltid skrikit åt mig för att jag i lugn och ro åkt skateboard, cyklat BMX eller så.
Ni vet, stå upp för minoriteterna liksom och chocka omvärlden.

Det har redan skett ett par gånger faktiskt. En gång, på den lokala drvimedelsstationen som numera är nedlagd, så var det ett par grappar som åkte skateboard efter bästa förmåga. Pumparna står ju på betongfundament och dess kanter är beklädda med stålkanter som gjorda för att grinda på.

Dels hade de bestyr med själva åkningen och dels så var det en gubbe föra mig i kön som inte var tillfreds med deras åkning. Då stämmer jag in i hans klagosång men säger istället att om de ska klarar att göra ollie så måste de (under tiden visar jag med gester) göra si och så - annars kommer de aldrig klara det.
Gubben tittar lite snett på mig och fattar ingenting. Det slutar med att jag får låna en skateboard för att visa och vipps
har den här "gubben" blivit en allierad.

Gubben före mig mumlar nånting ohörbart men troligtvist föga smickrande för mitt ego innan han åker därifrån...

Men däremot så undrar jag om gamlingarna alla gånger är så vimsig som de vill framstå. Har skrattat käken ur led och tårkanalerna torra till den här. (Undra om det var ett practical joke som gumman utsatte tjejen för ?!)

"Eller förresten, jag har fortfarande inte fått mina födelsedagspengar, momo..."

Tunnelbanan mot Vällingby

En tjej ~14 sätter sig bredvid en tant ~80.
Tanten: Nä men, hejsan lilla du! Hur mås det?
Tjejen: Eeh, heeej. Bra...
Tanten: Oj oj oj, förlåt jag trodde att du var mitt barnbarn. Hon är så otroligt lik dig, samma blonda lockiga hår och rätt tjocka kropp. Hon är i exakt samma ålder också, 9!
Tjejen: Öh, hej då!
Tjejen som är lång, smal och har brunt rakt hår börjar röra sig bortåt i vagnen.

Källa: www.tjuvlyssnat.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0