Puhhh...

Nybadad. Men låt oss gå ett par timmar, säg dagar...

Tränade bröst med Jonas på jobbet igår. Men ta honom inte för simpel kostym-Nisse eller tanig försäkringshandläggare. En fullblodsbänkpressare!

Vad passar inte bättre då man ska träna just bröst?! Vi hade skitskoj! Vi började med bänkpress, och jag är ju varken stark eller bevandrad i den övningen. Körde den ju för några veckor sedan och då gick det bra.
Vi hade kört ett par set där jag till en början gjorde 6:or men sedan efter nåt set bara klarade 4:or (med assist).

Ja Jonte han körde typ en 8:a på vad jag trodde var 120kg. Men då påtalade Jon att det var starkt gjort på 130.
Nja, sa jag, det är väl ändå bara 120 kg? Men det var jag som hade räknat min vikt fel och körde
på 110 kg istället för 100kg. No wonder jag kände mig svag.
     Men då växte självförtroendet så sista setet på 110 kg gjorde jag en fyra själv :-)

Idag så har jag tränat framsida och baksida lår. Jag började med fria böj i power rackför att få in övningen (har tidigare bara köt i smith). Jag körde på 110kg som mest, typ 3 set, och gjorde runt 8 reps i varje. De två sista seten körde jag i smith för att kräma ur. Samma vikt - samma repsantal.

Två bra träningsdagar som tagit musten ur mig. Och när jag kommer hem står hockeyklubborna och väntar.
3 X 10 minuter mellan Timrå och Djurgården. Efter det behövdes ett bad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0