Woohooo! Skönt ont, eller ont ont?

Har äntligen kommit igång på fullt allvar med träningen - och faan vad skönt det är att få ta i lite.

Igår körde jag och Johan rygg. Vi började med chins på ett snällt sätt i den nya maskinen. Jag körde första tre seten med en motvikt som graderas med "7", sista setet gjorde jag tyngre (6). Jag höll mig till cirka 10 reps.

Fortsatte med smalt drag uppifrån, körde på 95 kg som tyngst och gjorde runt 7-8 reps. Annars höll jag mig runt 10 reps.
Efter det körde vi marklyft och jag guidade Johan så got jag kunde, men det såg bra ut. Själv så körde jag på 120 utan rmmar (måste ju sluta med fegsnören) och det kändes bra. Det var längesedan jag körde mark och nu ska jag upp på de gamla vikterna igen. 120 kg var väl egentligen ingen match förutom på sista setet då greppet ville ge vika :-)

Sedan blev det sittande rodd med smalt drag som avslutning.

Idag så har vi kört bröst och mage. Även svagheten i bänkpress ska minskas så jag lägger lite krut på det med. Körde fyra eller fem set på 100 kg och gjorde runt 7 eller 8 reps. Sedan körde vi sneda hantelpressar på 35 kg-hantlarnaföljt av pullover på samma och avslutade med cable cross.

Körde fyra superset crunches med bl a en 10 kg-hantel och benlyft. Till sist körde vi knästående crunches cable-maskin.

Två mycket sköna pass. Imorgon blir det däremot vila inför benpasset.

Jo! jag var ut och gick både igår och imorse. Har börjat springa lite igen efter att ha behandlat knäet. Det känns bättre men det känns också som att hjärtat klarar bra mycket mer än knäna...

Kommentarer
Postat av: Fii´kii

Mycket träning! It's good for you.



Jag försöker röra lite mer på mig själv med. :)



Ses!

2008-11-05 @ 09:13:39
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0