Är det nån som har lätt att sko sig så är det jag!

Angelica kom hem häromdagen, eller snarare mms:ade mig, och visade ett par stövlar hon hade hittat på DNA.
Ett par bruna stövlar men mycket mer såg man inte på bilden.

1 500 kr kostade de och trots att vi har haft bra med pengar kvar den här månaden så tyckte jag liksom att vi kanske skulle spara en del för renovering osv. Bra drag!

Men det har inte varit något mer tal om dem och igår åkte A som bekant till Högbo Bruk i två dagar. Och jag hade tråkigt på lunchen så jag gick iväg för att titta på stövlarna. Och banne mig var de inte riktigt fina?!
Jo såklart! Så med lite dåligt samvete lommade jag tillbaka till jobbet...

Idag, vis av erfarenheten, så beslutade jag mig för att köpa stövlarna. Det är nämligen alltid så att när A hittar något hon gillar, så tvekar hon. Ett riktigt typexempel är den gång vi var till Stockholm på weekend och hon hittade en så jävla snygg jacka på en affär. Det var mitt i sommaren men det var liksom en höst-/vinterjacka - så det blev inget köp.

Jag tycker ofta att det är roligare att titta på kläder till henne än till mig själv. Ni tjejer har ju så mycket mer att välja på. Och jag memorerade märke, hyllplats, pris osv på jackan. Efter någon vecka av ågren från hennes sida så ringde jag ner för att kolla om den fanns kvar och det gjorde den. Men det skulle kosta nästan lika mycket att skeppa hit den som vad jackan kostade så vi tog beslutet att inte köpa den.

Det skulle inte få hända denna gång! Bilder kommer lite senare. För idag när hon kom hem så hadehon så ont i nacken och huvudt så skor var nog inte att tänka på. Inte lyckades jag förmå mig att göra henne den enda lilla tjänst hon bad mig för jag var mitt upe i mitt bakande... Nå väl. Vi får se om hon gillar dem och behåller dem. Håll utkik i både hennes och min blogg!

Och som om inte det var droppen! Jag tassade in på Team Sportia och hittade ett par promenad-/löpskor som var nedsatta från 1 100 kr till 800 kr. De satt som en smäck så jag köpte dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0