B:n, b:n, bara bara ben

Efter en lugn och stillsam middag så drog jag på mig den benlösa dräkten och min mp3-spelare och satte mig på motionscykeln för att värma upp. Jag har känt av ljumskarna lite så jag var extra varsam med uppvärmningen.

Efter en 6-7 minuter så gick jag ner och värmde upp i benböjen. Jag brukar ju köra i smith:en för att kunna ha total kontroll och för att jag så lätt viker ryggen. Det gick rätt lätt så jag började på 60 kg och gjorde lätt 15 reps.

Set 2: 80kg, 15 reps
Set 3: 100kg och ca 8 reps
Set 4: 100kg och ungefär samma repsantal,
set 5: kort vila och 60kg, 14 reps

Brukar inte räkna stången, tror den väger nånstans mellan 20-30kg på den där smith:en...

Sedan gick jag till hackliften och körde max-set. Kännde ju som agt av ljumskarna så jag gick inte riktigt fullt i början.
Kör ju bred ställning med tårna utåt, sedan smal ställning för att avsluta med normal bredd.

Set 1: 40kg - 7+7+7
Set 2: 60kg - 7+7+7
Set 3: 80kg - 7+6+6
Set 4: 80kg - 6+6+6

Sedan körde jag lårsträck. Även där Max-set. Kör först bakåtlutad, sedan böjd framåt och sist genom att använda hävstångsprincip.

Set 1: 50kg - 7+7+7
Set 2: 60kg - 7+7+7
Set 3: 60kg - 7+7+7
Set 4: 60kg - 7+7+7

Som avslutning så körde jag sissysquat. Först utan vikt och 15 reps, sedan med en 10:a på bröstet och ca 10 reps med dropset och bara kroppsvikten med ytterligare 8 reps.

Ett ganska skönt pass men det fanns ingen ork kvar till att träna vaderna - det får bli idag istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0