Det kanske finns hopp...

Men herre min skapare vad långt det är mellan gångerna som jag faktiskt kör bänkpress. Det var nog något år sedan...
Tycker inte att det är någon mening. Det tar ju och så, men jag blir liksom inte starkare.

Men efter att ha läst nån bröst-special i Body så tänkte jag igår att jag i alla fall kunde göra ett nytt försök.
Knäböj och marklyft brukar jag köra i perioder men just bänkpress.... nja.... Det har nog också att göra med att jag sällan har någon som passar.

Men igår så började jag värma på 50kg, det kändes tungt och stelt, jag gick upp på 70 kg och det kändes ännu värre.
Började köra på 80 kg och det kändes aningen lättare, körde igen på 90 kg och de kändes ännu bättre, körde typ 14 reps.

Så jag höjde till 102,5 kg och utförde 3 set med 3 reps i varje - utan problem. Ökade i sista setet till 110 kg och gjorde en 2:a på det. Okej, det är inga starkemanvikter men jag var nöjd.

Så nu lär jag fortsätta med det. Jag ska bara träna någon vecka till på Max-set innan jag vilar och går på tyngre grejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0