En yxa i ryggen eller ett ryggdunk

Idag när jag hade avslutat mitt förvärvsarbete så styrde jag Skammen genom mörkret på väg hem. Men i haga gjorde jag ett kort stopp vid Hagakiosken för att handla förnödenheter.

Jag kommer in i kiosken med svart dunväst, mössan nerdragen så långt så jag knappt syns. En liten asiatisk tjej står bakom disken och eftersom jag till en början intehittar det jag ska ha så börjar hon snurra lite på sig. Jag tar notis och efter ett kort ögonblick hittar jag det jag ska ha, tar av mig mössan (det brukar jag oftast göra när jag kommer in på kiosker, mackar osv för att undanröja alla tvivel) och ska till att betala.

På disken ligger en yxa. Jag börjar genast sondera var i hennes yrkesutövande hon kan behöva en yxa. Mitt låga IQ till trots fattar jag ganska snart att den är för att skrämma presumtiva snattare och rånare. Yxan är dessutom i oroväckande bruksskick - med ett talande utseende som skriker "blodförgiftning".

- Effektivt, säger jag, och pekar på yxan.
- Ja! Femton till alton ål, säger hon och börjar veva med yxan med skrämmande vana.
- Du, ok! fortsätter hon.

Ja vad kan jag göra? Jag finner mig inte riktigt, börjar gapskratta, ger tummen upp och lämnar min trygga expedit.

Kommentarer
Postat av: Fii´kii

Trevlig expedit måste jag säga......

2008-11-01 @ 22:11:05
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0