Suck och stön

Puhhh! Återhämtad från en äventyrlig helg sitter jag vid bloggen igen.

I fredags så åt vi som sagt lite tacos, tittade på Idol och bara myste - hela familjen!

I lördags så tog jag med barnen till bytesmarknad med siktet inställt på fyra stycken skidutrustningar. Barnen har ingen alls, A har en anno 1768 och jag har ju ine åkt skidor sedan jag började åka bräda för typ 18-19 år sedan.
Så det stoooora plånboken fick åka med oss.

När vi kom fram förstod vi snabbt att det var mycket folk där. Till och med de närliggande parkeringarna var fulla. Och väl inne i lokalen så stod koldioxiden tjock. Vi lyckades få kontakt med en funktionär som skulle hjälpa oss med skidor.
Han tog fram skidor åt barnen och slutligen till mig och Angelica också.

Barnen var fortfarande vid gott mod så pjäxor fick bli ledordet. Men nu började de små livens tålamod tryta - och så även mitt. Efter att A fått leta fram numret till sportaffären på Alnö så ställde jag barnen i kö för att hyra utrustning.
Vi var uppe i 1 000 kr redan pch då hade inte barnen hjälm eller stavar. Att hyra ny utrusning kostar 700 kr så det kändes mer motiverat.

Men jag gav mig ändå på att leta pjäxor till mig och A. Jag lyckades till slut få tag på ett par som satt som en smäck.
Och eftersom A inte var med så fick jag chansa. Chansningen skulle visa sig lyckad - men det är på det berömda håret om jag får tro hennes reaktion.

Här är "klippen"


Men innan jag kunde kalla utrustningen "min" så var jag tvungen att åka halva jorden runt för att ta ut pengar. Hur i helvete kan man ha en bytesmarknad för skidutrusning och inte ta kort?! Folk handlade ju för faan för 10 000 kr!!

Senare på dagen,efter lite andrum och mat, åkte hela familjen på hockey. En... intressant, match. Men den slutade bra!
Och i ena periodvilan träffade jag min gamla gympalärare tillika den som inspirerat mig mest att motionera. Det var jäkligt roligt!

På kvällen åt vi på Indiana och sedan såg vi på Stjärnor på is innan vi däckade.

Igår så slipade jag spackel medan A och barnen handlade mat och hälsade på gammelfarmor. Sedan var vi ut allihopa, A krattade löv, jag städade undan cyklar osv och började bya ut lamparmaturerna ute. Sedan var det bara på´t igen på övervåningen.

Kommentarer
Postat av: Fransyskan

Tillbaka till stenåldern med KONTANTER:-) Här är checkar stora grejen, folk (jag räknas inte till den kategorin!) går inte hemifrån utan sina stora och tunga checkhäften. Själv har jag bara några euro liggande i bilen, ifall jag råkar ta motorvägen av misstag när jag drömmer mig bort under bilkörningen - annars är det kort som gäller:-)

2008-10-27 @ 21:49:05
URL: http://mittlivsomfransyska.blogg.se/
Postat av: Fii´kii

Fina grejer!

2008-10-28 @ 10:16:22
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0