Avgasförgiftad fartdåre fryser arslet av sig

Nu var det länge sedan jag körde hoj och mina ansträningar till trots så har det inte blivit av än. Så idag när A styrde kosan mot Mora i morgontimmarna drog jag på mig skoteroverallen för vad som skulle kunna vara den sista hojdagen i år.

Termometern stod på 1,1 grader celcius, frosten låg på gräsmattan och rutorna på dagisbilen fick skrapas. Men åka hoj, det skulle jag...

Under tiden som jag klädde på mig så öppnade jag garagedörren för att knuffa ut den och starta den. Men lat till naturen ställde den precis utanför och efter bara ett par sekunder så var garaget fyllt till brädden med avgaser. Så efter att ha sanerat lungorna så lyckades jag åka iväg.

Men hur mycket rubriken än må antyda att det var lilla rumpan som frös så var det nog bara halsen som tog lite stryk.
Jag hade ändå bara åkturen hem i åtanke! Och eftersom jag vet att det kommer vara behagligt varmt då så fryser jag gärna en stund på morgonen!

Jag tro den får vara med på bild också faktiskt :-)


Förhoppningsvis så har vi råd att kita hojen lite under vintern. Så har hon tur så har hon fått en mindre rumpa och en snygg slimmad "kjol". Något i stil med detta:


Kommentarer
Postat av: Fii´kii

Hoj hoj hoj!

2008-09-24 @ 18:04:08
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0