Axultrejning

Igårkväll efter att vi avslutat middagsstöket och avverkat en legosession så hämtade jag Nova hos en av sina kompisar och sedan begav jag mig till Hälsohuset för lite träning.

Jag cyklade 40 minuter igår morse så det fick räcka med "cardio". Nu skulle det tränas axlar.
Men tyvärr är det lite svårt att få till motivationen just nu. Vet inte riktigt vad det är. Saknar alla roliga människor som brukar ha tränat där. Mats med son lyser med sin frånvaro (de brukar träna tidigare), Krister är väl i slutfasen av sina tävlingsförberedelser, Jonas är less på hur det nya gymmet blivit (å det är han inte ensam om) och Jon har inte tränat sedan tidig sommar. Anders G är väldigt sällan där nu för tiden också.

Och någon träning med Johan har jag inte lyckats komponera ännu med senare arbetsdagar, A som handelsresande och annat pusslande som grund.

Men det finns ändå en viss gnista...

Jag började med axeldrag i cable a la Granis följt av Burträskdrag. Sedan körde jag hantelpressar följt av hantellyft framåt/uppåt liggandes på en lutande bänk. Sedan körde jag en gammal supersetövning som jag brukade köra med Lilja innehållandes frivändning, rodd till hakan och drag bakom ryggen för baksidan.

Sedan körde jag baksida axlar och avslutade axelpasset med shrugs.

Jag hann även med sju set mage innan jag styrde kosan mot Shell för.... hmmm.... bränsle till frugan.
Vågen igårmorse stod på 95.6 kg så det verkar sakta men säkert gå nedåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0