"Dit och hem igen", en berättelse av någon med hobitliknande fötter

Nu har vi varit hemma ett par dagar men jag har inte förmått mig att skriva något ännu. Idag är jag hemma för VAB för andra dagen i rad och det regnar. Grabben spelar dator så vad passar inte bättre än att försöka få krampen att släppa?

Vi har ju varit på Kreta en vecka. Och vilken utlandsvistelse sedan. Det var varit skitfint och varmt. Men inte för varmt, typ.
Det är ju klart att om man är viking så undgår ju inte de där 30 graderna på kvällen när man ska knyta sig inte förbi obemärkt. Men åker man dit och är ute efter svalka så har man kanske kommit fel.

Första dagen vi var vid havet så hade vi utrustat barnen med solskydd och madrasser. Både Neo och Nova fattade tyckeför dessa madrasser men det skulle ganska snart stå klart att Neo inte längre tyckte att den vänskap de hade var något att ha egentligen.


Han flöt runt som en liten prins när det kom en liten våg då han låg på slagsida och stöp över åt babords håll och fick hela sitt anlete fullt med saltvatten. Det var slutet på vänskapen med både madrassen och havsvattnet. Dagen efter hade hade feber och låg bara på en solstol och sov, men det gjorde nog inget eftersom han fortfarande inte var sams med havet.

Nova däremot hade anammat mamma och pappas våta passion till havet och simmade, flöt och skrattade om vartannat.
Vi tillbringade början av vår vecka ett par timmar på stranden för att sedan äta lunch och sedan gå till poolområdet, för att stilla allas önskemål.

Det var en skitfint ställe vi bodde på. Fina lägenheter, tre stora bra pooler och restaurang på området. Relativt nära till havet och dess alldeles lagoma storlek på strand.

På grund av röd flagg och enoooorma vågor de tre sista dagarna var det bara jag och A som badade korta stunder i havet. Huvudsakliga delen av dagen spenderades i poolen.


Vi hade nära till busshållplats och bara ett par minuters bussresa till Chania och den linjen utnyttjade vi tre gånger under veckan för att inmundiga lite mat och (försöka) stilla allas köplusta. Denna bild är tagen av mig där vi hade ett fönster som hjälp.


Och apropå inmundiga mat så fick vi en smärre chock över priserna på alla mini markets första kvällen. Vi låg på sängen och var panikslagna... men morgonen efter skulle de visa sig att vi hade glömt att räkna med en flaska Baileys för 174 spänn haha!

En dag var vi till en vattenpark som heter Limoupolis och där kunde man åka alla möjliga slags vattenrutschkanor och rännor där man åkte på ringar med pyspunka på.


Och banne mig hann inte Nova typ lära sig simma den här veckan också. Men än så länge kan hon bara simma genom att hon ligger med armarna framåt och med ansiktet ner i vattnet.


Veckan löpte på bra trots att vi åt Pringles till mellis och M&M´s till kvällsfika. ingen brände sig heller. Jo jag såklart, på baksidan av låren men inget som inte kunde uthärdas. Däremot dagen innan vi åkte så brände jag mig eventuellt, eller så råkade jag ut för feber och blev risig. På väg hem i planet och framförallt vid landningen så trodde jag bihålorna skulle sprängas.

Klockan 02:10 (svensk tid) klev vi upp för att invänta bussen och man skulle kunna tro att stämningen var på botten men ni kan ju bedömma själva:


Det var en skön vecka och ungarna var så jäkla duktiga - men det är inte fel att vara hemma hos moder Svea heller :-)

Kommentarer
Postat av: Fii´kii

Låter som en grymt bra vecka!

M&M´s är inte fel det. Har ätit ett par av dem i mina dagar.... å nätter.



Vilkommen tebaks te samhälle!

2008-09-02 @ 17:14:31
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0