Freitag macht frei

I fredags när jag klev av passet och tog av mig blåstället så var det verkligen bara ledigt kvar. A skulle på hockey men hann laga en god middag som vi sedan kunde utfordra med även på lördag till lunch innan vi åkte till Isaacs dop. Ett dop beläget på en plats inte ens Gud visste att han hade glömt. Men trots 1½ mil med lervälling till vägbana så var där fanimej riktigt fin och fridfullt - ja nästan som vid vår fikapaus under min och Angelicas hojtur till Galtström igår (mer kommer senare idag). L-H & Sara, eller kanske Isaac framförallt, hade tur med vädret. Dopet var på backen ute i det sköna med en magnifik vy över Gudmundstjärn. Sedan gick vi in i lokal där de hade förvärmt och gjort det mysigt med en liten kamin. Senare på kvällen var tanken att A skulle på hockey medan jag skulle träffa Putte. Och planen flöt på. Jag och Putte fick en mysig stund på Jop´s i ett hörn med levande ljus och trevlig musik. Och A var på hockey. Men sedan undrade A om hon inte kunde stanna på O´Learys så det blev bara jag och Putte resten av kvällen. Men det gick ju bra det med trots att jag så öppet och klarspråkigt pikade honom om att jag inte fick nå´t kaffe haha! Även fast den där piken inte var avsedd för honom *skratt* Senare på kvällen så hämtade jag A på O´Harrys och sedan åkte vi hem för att upåptäcka att vi inte hade några nycklar hem. "Hur hade du tänkt att komma in då?", frågade hon mig. "- Ja med nycklarna du låste med. Men det visade sig att hon hade lämnat väskan hos Y & R haha! Så när man mentalt hade lagt sig mellan lakanen var det bara att vrida på tändningen för att sparka liv i svärisarna. Sent omsider så kom vi i säng...

Kommentarer
Postat av: Anonym

din tatoo??

2008-09-08 @ 14:12:43
URL: http://jnm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0