Jag försöker komma igång året runt - uppenbarligen!

Nu är det gratisvecka på Ego Hälsostudio - ett helvete för de som redan är medlemmar och en frälsning för oss som lever efter mottot "grattis är gott"! Nå väl, under många år var jag medlem där och skulle närsomhelst, om ekonomin tillät det, byta tillbaka.

Så igår var det come back. Och apropå back så var det ett ryggpass som skulle avverkas i de anrika lokalerna.
Men eftersom jag var där så sent så var det inte många kvar av de lokala förmågorna. Fick däremot en liten glimt av Roger Zapfe aka Atlas utanför.

Den ende av de mest gedigna som var där var supertrevlige "Glas-Peter". Vi snackade lite i vanlig ordning och efter inte alltför många ord sagda säger han;

- Jaha, du försöker komma igång igen?
- Ehhh.... Försöker...?
- Ja! Alltså det är dags att börja om på nytt?
- Du menar här?
- Du har inte kört på länge...
- Ja, alltså... jag har ju kört på hela tiden ute i Timrå. Men det är ju roligt att resultaten syns!

Killen själv ser "stasad" ut, år ut och år in. Så, så länge venerna inte ser ut som trädgårdsslangar så antar jag att det aldrig kommer synas några resultat.

Speaking of... vågen stod på 95.8 kg imorse - otankad. Den brukar stå på runt 97 kg. En liten förbättring. Cyklar nån morgon nu och då. Sprang dessutom på löpbandet igår efter passet. Sju minuter, mest för att börja vänja kroppen och framför allt ljumskar och knän. Men jag ska medge att det faktiskt var lite jobbigt också - även om det kändes att det fanns en "andra andning" i reserv.

Kommentarer
Postat av: Fii´kii

Ska du inte skaffa en statistikmätare du med?

2008-09-17 @ 22:43:59
URL: http://booyakasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0