Semesterrätten står i proportion till prestation och arbetsbörda

Bara så ni vet så finns det de företagsledarna som anser att det inte är befogat att utnyttja sina semesterdagar om man inte uppfyller de godtyckligt ställda målen eller om man har mycket att göra på jobbet...

Men det är även andra saker under dagen som har inträffat...

Jag klev faktiskt upp och cyklade en stund innan jobbet - ja, på motionscykeln så klart. Sedan gav vi oss av mot dagis.
Angelica hade sedan länge tillbaka klivit upp, gjort sig klar och rattat skammen mot stan för att hinna med morgontåget till storstaden.

Jobbet har gått sisådär... Så det firade jag genom att flex lite!

Sedan vi kom hem har matlagning, tvättning, dammsugning och torkning av golven varit de stora göromålen.

Nu har jag avverkat ett avsnitt tv-sänd Heroes så jag är ganska nöjd och belåten. Nu är det bara A som saknas för att göra denna dag!

Ha det så jävligt så hörs vi imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0