Senil bullimiker som lider av megarexi?!

Ok, jag vet att mitt arsle är överdimensionerat. Redan då det begav sig och jag höll på med karate och långdistanslöpning, vägandes 59 kilo, så hade jag storlek 32" i midja på jeansen. Stort för att vara en så liten kille.

I takt med att jag växte så växte även den och allt det andra. Jag har varit upp i storlek 38" i midja då jag vägde 107 kg.
Och jag är den förste att medge att jag hade ett par kolin för mycket då, även fast jag inte var fet på det viset...
Men det var på tiden då jag var senil bullimiker (åt och åt men glömde att spy).

Nu väger jag en del mindre men ändå inte långt ifrån. Jag har på allvar börjat skärpa mig igen efter en låååång tids förstörelse. Det har bara gått fyra hela dagar utan överätande av kolhydrater (men tro för guds skull inte att jag gått på nå´n atkins eller så) och överkonsumerande av godsaker.

Och sanna mina ord börjar det inte märkas redan. Nja, det kännsliksom i magen. Magsäcken är inte lika utspiten som den varit å så. Jeansen känns liiiiite lösare nu dessutom...

Idag så frågade jag min gode vän tillika arbetskamrat vad han trodde att jag vägde. Hans gissning var "runt 90 kg". Frugans gissning var där i krokarna, eller för att vara mer specifik - 89 kg. Och om jag skulle gissa själv utifrån spegelbilden så skulle det hamna runt 90 kg.

Men.... till saken hör att jag vet vad vågarna visar och nu senast ikväll stod den på 98.8 kg vilket är en ansenlig bit ifrån. Nåväl, imorse stod den på 97 blankt.

Men var faan sitter alla kilon?! A hade en upplyftande teori om en jättelik tumör inne i kroppen men jag gillar att se lite ljusare på saker och ting, och vis av erfarenheten så kanske det är arslet som väger 30 kg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0